برند نیوهلند

نیو هلند یکی از شناخته‌شده‌ترین شرکت‌های صنایع سنگین در سطح جهان محسوب می‌شود. این کمپانی سال 1895 در آمریکا تأسیس شد و در حال حاضر نیز یک برند ایتالیایی به شمار می­رود. البته قطعات نیو هلند در سرتاسر جهان تولید می‌شوند؛ با این حال دفتر مرکزی آن در شهر تورین واقع شده و در مجموع 170 کشور در فعالیت‌های مختلف این شرکت سهیم هستند. عمده فعالیت‌های نیو هلند، ساخت ماشین آلات کشاورزی مدرن بوده که در ادامه به بررسی بیش‌تر آن‌ها خواهیم پرداخت. از جمله لوازم نیو هلند در این زمینه می‌توان به تراکتورها، کمباین‌ها، تجهیزات بذرکاری، انواع سم‌پاش‌ها، دستگاه‌های برداشت علوفه و... اشاره کرد. نیو هلند در سال‌های اخیر به سبب نوآوری‌های خود در بخش‌های مختلف مورد تقدیر نیز قرار گرفته است. جهت آشنایی بیش‌تر با این کمپانی معروف در ادامه با ما همراه باشید.

 

تاریخچه

شرکت نیو هلند در سال 1895 توسط Abe Zimmerman در ایالت پنسیلوانیا تأسیس شد. فعالیت‌های این کمپانی در جهت تسهیل کار کشاورزان اطراف بود. در سال 1947، با خرید نیو هلند توسط شرکت Sperry Rand، نام آن نیز به Sperry New Holland تغییر یافت. در همین سال نیو هلند ماشین مخصوصی جهت برداشت یونجه تولید کرد که انقلاب بزرگی در فعالیت‌های این شرکت محسوب می‌شد و خرید لوازم نیو هلند را با رشد بیش‌تری روبرو کرد. نیو هلند در سال 1965 سهام قابل توجهی از شرکت Claeys را خریداری کرد. Claeys در دهه 1960 یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کمباین در اروپا بود. سال 1975 نیو هلند اولین کمباین با دو روتور را عرضه کرد که حتی امروزه نیز فناوری موفقی محسوب می‌شود. این شرکت در سال 1986 نیز با تغییر مالکیت روبرو شده و توسط Ford خریداری شد. فورد نیز یکی از موفق‌ترین برندها در زمینه ساخت ماشین‌آلات کشاورزی بود.

از جمله فعالیت‌های شرکت فورد می‌توان به ساخت اولین تراکتور گازوئیلی، تراکتورهای سری N و همچنین نوآوری‌هایی همچون استفاده از موتورهای دیزلی در تراکتورها اشاره کرد. در سال 1991، شرکت Fiat هشتاد درصد از سهام Ford New Holland را خریداری کرد. فیات نیز شرکت شناخته‌شده‌ای در این زمینه و به ویژه در سخات انواع تراکتورها محسوب می‌شد. فیات برند Braud را نیز خریداری کرده بود و پس از خرید نیو هلند عملاً به یک کمپانی جهانی تبدیل شد. دفتر مرکزی این برند نیز در فلوریدا بود. نیو هلند در سال 1999 تحت مالکیت فیات با کمپانی Case ادغام شد و برند NHC معرفی گردید. نیو هلند در این سال‌ها با کمپانی‌های مختلفی از کشورهایی همچون هند، ترکیه، لهستان، چین و... نیز قراردادهای همکاری امضا و برند خود را جهانی‌تر کرد. از جمله فعالیت‌های ممتاز این شرکت می‌توان به ساخت اولین تراکتور هیدروژنی در سال 2009 اشاره کرد.

 

قراردادهای جدید از 1998

نیو هلند در سال 1998 شرکت Bizon واقع در لهستان را خریداری کرد. این شرکت در زمینه ساخت کمباین‌های برداشت محصولات فعالیت می‌کرد. Bizon حدوداً 60 درصد از بازار لهستان را در دست داشت و در آمریکای لاتین، پاکستان، اوکراین و بلاروس نیز وارد بازار شده بود. CNH در سال 2002 در همکاری با شرکت Shanghai Tractor، کمپانی مشترکی را افتتاح کرد که امروزه نیز یکی از قدرتمندترین سازندگان ماشین آلات کشاورزی در چین بشمار می‌رود. در سال 2010 نیز New Holland Fiat India از صد هزارمین تراکتور ساخته شده در نمایندگی دهلی نو رونمایی کرد. در سال 2010 نیز پس از آغاز همکاری با شرکت OJSC KAMAZ، تراکتورهای T9060، T9040 و T8050 به همراه کمباین‌های CSX7080 و CSX7060 در جهوری تاتارستان واقع در روسیه تولید شدند. در سال 2012 نیز تراکتور T8.330 و کمباین CSX8080 به این محجموعه اضاه شدند.

در همین سال، نیو هلند از تراکتور شماره 150 هزار خود در شاخه هند رونمایی کرد. در سال 2011، برند Turk Traktor که از همکاری CNG و هولدینگ Koc شکل گرفته بود، تراکتور شماره 600 هزار نیو هلند در این مجموعه را تولید کرد. در مجموع نیو هلند در سال‌های مختلف فعالیت خود، همگام با تغییر مالکیت‌های متعدد، شرکت‌های مختلفی را نیز جهت جهانی‌تر شدن خریداری کرده است.

 

انواع لوازم نیو هلند

در بخش‌های قبلی به تعدادی از محصولات این برند معروف اشاره شد. از جمله لوازم New Holland می‌توان به انواع تراکتورها، کمباینتله هندلر، بیلر، لودر، مینی لودر، بکهو، بیل، مینی بیل و دروگر انگور و زیتون اشاره کرد. خرید لوازم نیو هلند باتوجه به نمایندگی‌های متعدد آن در سراسر جهان چندان کار سختی نخواهد بود. از تراکتورهای شناخته شده این کمپانی نیز می‌توان به سری‌های T3 تا T9 اشاره کرد که از فروش بالایی نیز در سراسر جهان برخوردار است. نیو هلند در سال 2014 از اولین کمباین کلاس 10 خود رونمایی کرد. این کمباین بزرگ‌ترین و قدرتمندترین کمباین موجود در بازار محسوب می‌شد. این کمباین رکورد جدیدی از برداشت محصول با درو بیش از 797 تن گندم در 8 ساعت را ثبت کرد. محصولات مختلفی از نیو هلند در سال‌های اخیر برنده جوایز نوآوری شده اند که در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

·        سیستم CX Opti-Fan

·        سیستم BB 9000 – CropID

·        سیستم ترمز هوشمند تریلر سری T7

·        کمباین CR

·        تراکتور T8

·        تراکتور T9.560

 

بیل بکهو

از جمله محصولات پرفروش شرکت نیو هلند می‌توان به انواع بیل بکهو طراحی شده در سال‌های اخیر اشاره کرد. بیل بکهو های جدید این کمپانی تحت عنوان سری D از تطبیق‌پذیری بالایی برخوردار بوده و برای مصارف مختلف و کارهای سنگین‌تر نیز می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. در این سری از محصولات از یک مدار هیدرولیک برای اتصالات مختلف همانند ترمزهای هیدرولیک مخصوص استفاده شده است. این بیل توانایی بلندکردن بار با وزن بیش از 8 هزار پوند را داشته و قابلیت حفاری از 15 تا 19 فوت را داراست. از انواع پرفروش نیو هلند در این دسته می‌توان به بیل بکهو B90BLR و بیل بکهو HLB95 اشاره کرد.

 

بررسی نهایی

در مجموع نیو هلند را می‌توان یکی از شناخته شده‌ترین برندهای سازنده انواع ماشین‌آلات کشاورزی به شمار آورد. این کمپانی تاریخچه پرفراز و نشیبی داشته که در بخش‌های قبلی نیز به اختصار مورد بررسی قرار داده شد. نام این کمپانی با کمپانی‌های معتبر فورد، فیات و Claeys گره خورده و به جهانی‌تر شدن آن کمک کرده است. طراحی تراکتور هیدروژنی، سیستم Opti Fan، سیستم ABS Super Steer و... جزو نوآوری‌های نیو هلند در سال‌های اخیر بوده که مورد تقدیر و تجلیل نیز قرار گرفته است.

آخرین محصولات