برند کاترپیلار در راهسازی

کاترپیلار که با سه حرف اولش در زبان انگلیسی شناخته می‌شود یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های صنایع سنگین تولید ماشین آلات راه‌سازی آمریکایی است. شاید برایتان غیر قابل باور باشد اما همه آنچه که امروزه در صنعت ماشین آلات راه‌سازی مشاهده می‌کنیم یکی از دست آوردهای شرکت کاترپیلار است و یا به رهبری این شرکت ساخته و ارائه شده‌اند. در ادامه بیشتر درباره شرکت کاترپیلار، خرید لوازم کاترپیلار، تاریخچه آن، شرکت‌هایی که با آن‌ها همکاری کرده و... خواهیم گفت تا شما بیشتر با آن آشنا شوید.

 

برند کاترپیلار

شرکت Caterpillar موتورهای دیزلی و گازی، توربین‌های گاز، ماشین آلات کشاورزی، لیفتراک‌ها، لوکوموتیوها، تجهیزات سنگین، پمپ‌های هیدرولیک؛ اکسل‌ها، گیربکس‌ها، کامیون‌ها و الکتروموتورها را طراحی و توسعه و مهندسی می‌کنند. این شرکت که درزمینهٔ ساخت ماشین آلات عمرانی و معدنی در جهان حرف اول را می‌زند در سال 1925 توسط بنجامین هولت تأسیس شده.

کاتر پیلار درواقع از ترکیب دو شرکت تراکتورسازی سی.آل. بست و کارخانجات هولت تأسیس شده است و دفتر مرکزی‌اش در شهر دیرفیلد، ایلینوی قرار دارد. بخشی از سهام شرکت کاترپیلار نیز در بازار بورس نیویورک در حال معامله است که خوشبختانه زمینه درآمد را برای شهروندان نیویورکی فراهم کرده.

یکی از راه‌های تشخیص اجناس این برند در زمان خرید لوازم کاترپیلار این است که بر روی همه قطعات کاترپیلار برند آن که با سه حرف CAT شناخته می‌شود هک شده است، علاوه بر این محصولات این برند به رنگ زرد تولید می‌شوند.

 

تاریخچه کاترپیلار

اگر بخواهیم تاریخچه شرکت کاترپیلار را از ابتدا بگوییم و بدانیم که چه شد لوازم Caterpillar امروزه به این وسعت ساخته می‌شوند، باید برگردیم به سال 1904 و شاید حتی کمی قبل‌تر از آن، درواقع اواخر قرن نوزدهم بود که دانیل بست و بنجامین هولت، تلاش کردند با هر روشی که به ذهنشان می‌رسد، تراکتورهای بخار را به زمین کشاورزی بکشند.

نتیجه تلاش این دو فرد آن شد که تراکتورهای بخار به مدت 14 سال یعنی تا سال 1904 میلادی در زمین‌های کالیفرنیا مشغول به شخم زدن شدند؛ اما بزرگی تراکتورهای بخار دردسر ساز بود و گاهی در زمین‌های کالیفرنیا که دارای خاک نرم بودند و یا در زمان بارندگی گرفتار گل و لای می‌شدند. قطعاً نجات این تراکتورهای بزرگ بخار نیز از این گل و لای بسیار دشوار بود.

در آن زمان بود که بنجامین هولت ایده جدیدی به ذهنش رسید، او با خود گفت چه می‌شد اگر این ماشین آلات حرکت می‌کردند؟ همین ایده نیز باعث شد او در 24 نوامبر 1904 دست به کاری زد. بنجامین هولت یک تراکتور آزمایشی شماره 77 داشت که بلوک‌های چوبی را در اطراف آیدلرهای آن نصب کرد.

نتیجه این کار به وجود آمدن تراکتورهای جدید بود، تراکتورهای جدیدی به نام کاترپیلار 30 و کاترپیلار 60 شد که باعث شناخته شدن شرکت کاترپیلار شدند. در سال 1925 بود که دو شرکت هولت و سی آل بست با ترکیب هم کاترپیلار را به طور رسمی تشکیل دادند.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید، در همان سال نخست شرکت کاترپیلار 13 میلیون فروش داشت. بعد از آن و تا سال 1929 این شرکت حدود 52 میلیون دلار فروش داشت، مرز فروش این شرکت تا سال 1930 نیز همچنان در حال افزایش بود.

 

محصولات و لوازم کاترپیلار

کاترپیلار محصولات و لوازم بسیار زیادی تولید کرده است که تولید هر یک از آن‌ها باعث شد روز به روز این شرکت شناخته‌تر شود. در این بخش می‌خواهیم درباره محصولات Caterpillar بگوییم، آن را نام برده و درباره برخی از آن‌ها توضیح دهیم. این محصولات عبارت‌اند از:

1.    تراکتورهای زنجیری

2.    بیل‌های مکانیکی

3.    گریدر از جمله گریدر 14G

4.    بکهولودرها

5.    دامپ تراک

6.    لودر از جمله لودر 950 و لودر 966

7.    تراکتورهای کشاورزی

8.    موتورهای گازی

9.    موتورهای دیزلی

10.  توربین‌های گازی

11.  بلدوزر از جمله بولدوزر D6 و بولدوزر D8

12.  و...

هر یک از این ماشین آلات و محصولات این شرکت در جنگل داری، معدن کاری، راه‌سازی، ترابری، جا به جایی مواد و... کارایی دارند، علاوه بر این بولدوزرهای ساخت شرکت کاترپیلار نقش مهمی در دوران جنگ جهانی اول داشت‌اند.

 

بیل مکانیکی

ماکان است یکی از انتخاب‌های شما در زمان خرید لوازم کاترپیلار بیل مکانیکی باشد. باید بدانید که بیل مکانیکی‌های شرکت کاتر پیلار یکی از پرقدرت‌ترین‌ها هستند، برای این بیل‌ها فرقی ندارد که شما چه عملیاتی را می‌خواهید انجام دهید و پروژه شما در چه موقعیت مکانی و آب و هوایی در حال انجام است، در هر صورت این بیل مکانیکی‌ها به خوبی کار می‌کنند. آن‌ها در آب و هواهای مختلف با مصرف حداقل سوخت به خوبی به کار خود ادامه می‌دهند.

اگر نوع خاک منطقه عملیاتی خوب نیست و یا اگر زیر ساخت آن کیفیت ندارد باز هم این بیل مکانیکی به کار خود ادامه می‌دهد، درواقع هیچ عامل بازدارنده‌ای مانع از ادامه کار آن نمی‌شود، همین موضوع نیز یکی از برترین مزیت‌های بیل مکانیکی کاترپیلار محسوب می‌شود. علاوه بر این در ساخت آن از بهترین فناوری‌های محافظتی به کار رفته که خود دوام آن را چندین برابر کرده.

 

بولدوزر

یکی دیگر از محصولات شرکت کاترپیلار، بولدوزر است. یکی از لوازم بسیار حیاتی و مهم در همه پروژه‌های عمرانی و راه‌سازی نیز بلدوزر می‌باشد، به جرئت می‌توانم بگویم بدون نبود بولدوزر کاترپیلار نه استخراج معدن و نه هیچ پروژه کوچک و بزرگ دیگری قابل انجام نیست.

با استفاده از بولدوزر کاترپیلار می‌توانید، حفاری و خاک برداری کنید، موارد را انتقال دهید و در نتیجه پروژه راه سازی، ساخت و سازهای عمومی، محوطه سازی، شکستن آسفالت و آسفالت کردن را به اتمام برسانید. موتور این بولدوزرها دارای مشخصات فنی فوق‌العاده‌ای است که دارای قدرت زیاد و هدایت دقیق است.

 

بولدوزر D6

یکی از انواع بولدوزرهای شرکت کاترپیلار بولدوزر D6 است. مشخصات این بولدوزر را در زیر آورده‌ایم.

1.    وزن کاری: 15.9

2.    مدل موتور: ۳۱۲۶B ATAAC

3.    قدرت موتور: 152 اسب بخار

4.    نوع تیغه: Semi-U Tilt Dozer

5.    طول تیغه: 3.272 متر

6.    ظرفیت تیغه: 3.2 متر مکعب

7.    ظرفیت مخزن سوخت: 299 لیتر

8.    و...

 

بولدوزر D8

بولدوزر D8 که یکی دیگر از بولدوزرهای ساخت شرکت کاترپیلار است نیز دارای مشخصات زیر می‌باشد:

1.    وزن کاری: 36.25 تن

2.    مدل موتور: CAT 3406C

3.    قدرت موتور: 335 اسب بخار

4.    نوع تیغه: Semi-U Tilt Dozer

5.    طول تیغه: 4.55 متر

6.    ظرفیت تیغه: 8.7 متر مکعب

7.    ظرفیت مخزن سوخت: 625 لیتر

8.    و...

 

گریدر

گریدرهای کاترپیلار یکی از بهترین گریدرهای شناخته شده در جهان هستند. این گریدرها بهترین گزینه برای پخش مواد و مصالح ساخت هستند، علاوه بر این حفر خندق و جا به جایی برف نیز جزء کارهایی است که گریدر کاترپیلار آن‌ها را به خوبی انجام می‌دهد.

این گریدرها دارای هیدرولیک پیشرفته، کابین کلاس جهانی و روش‌های متفاوت در نحوه نوع کنترل و فناوری و... هستند.

 

گریدر 14G

اگر تصمیم به خرید لوازم کاترپیلار را دارید و گریدر نیز یکی از لوازم مورد نیاز شماست، باید بگویم یکی از قطعات کاترپیلار که فوق‌العاده است، گریدر 14G نام دارد. در ادامه مشخصات این گریدر آماده است:

1.    وزن کاری: 40653.3 پوند

2.    نوع و مدل موتور: 33.6

3.    قدرت موتور: 180 اسب بخار

4.    سایز لاستیک: 16*2410PR

5.    تعداد دنده: 8

6.    و...

 

لودر

در خرید لوازم کاترپیلار لودر نیز از آن دسته مواردی است که خودنمایی می‌کند. لودرهای کاترپیلار در دو نوع چرخ دار و زنجیری هستند. این لودرها موجب ایمن‌تر، دقیق‌تر، سریع‌تر و سودآور شدن کار با مواد و بارگیری مواد می‌شوند. در ادامه درباره مشخصات فنی دو مدل از لور درهای کاترپیلار خواهیم گفت.

 

لودر 966

مشخصات این دستگاه نیز عبارت است از:

1.    وزن کاری: 5335.0ID

2.    مدل موتور: Cat C9.3

3.    قدرت موتور: 258 اسب بخار

4.    حجم باکت: ۴٫۲m3 متر مکعب

5.    و...

 

لودر کاترپیلار 950

اگر در لیست خرید لوازم کاترپیلار شما خرید لودر کاترپیلار 950 است، باید بدانید که این لودر دارای مشخصات زیر می‌باشد:

1.    ظرفیت باربرداری: 42357 lb

2.    نوع موتور: Cat C7.1

3.    قدرت موتور: 250 اسب بخار

4.    حجم باکت: ۲٫۵-۹٫۲ m³

5.    و...

همان‌طور که در بالا نام بردیم، موارد دیگری نیز وجود دارند که کاترپیلار آن‌ها را ساخته و به بازار عرضه کرده است، اما ما به توضیح درباره همین چند موارد کفایت کرده و در ادامه به موضوعات دیگر می‌پردازیم.

 

کاترپیلار و پیشرفت آن

یکی از موضوعاتی که باعث پیشرفت کاترپیلار شده است، سرمایه گذاری است. این شرکت با خرید شرکت‌های موفق در زمینه ساخت ماشین آلات راه سازی توانسته نام خود را بزرگ‌تر کند و روز به روز در این عرصه پیشرفت کند. در ادامه نام کمپانی‌هایی که توسط این شرکت خریداری شده است را آورده‌ایم:

1.    کمپانی پرکینز انگلیس (PERKINS)

2.    کمپانی‌ام وی‌ام آلمان (MVM)

3.    کمپامی ماک (MAK)

4.    و...

 

شرکت‌هایی که تحت پوشش کاترپیلار هستند!

برمد کاترپیلار آن‌قدر بزرگ شده است که این روزها کمپانی‌های زیادی را تحت پوشش خود قرار داده است. از جمله کمپانی‌های تحت پوشش کاترپیلار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1.    کمپانی ELPHINSTONE (الفین استون) استرالیا

2.    کمپانی BITELLI ایتالیا

3.    کمپانی Olympian انگلستان

4.    و...

 

نتیجه گیری

در این مقاله تا جایی که توانستیم سعی کردیم شما را با برند کاترپیلار آشنا کنیم، علاوه بر آن سعی کردیم به شما برای خرید لوازم کاترپیلار اطلاعات بدهیم. در این مقاله درباره معرفی برند کاترپیلار، تاریخچه آن، شرکت‌هایی که توسط این شرکت خریداری شده‌اند، کمپانی‌های تحت پوشش آن و توضیح درباره برخی از محصولات کاترپیلار پرداختیم. امیدواریم که با مطالعه آن بر دانش شما افزوده شود.

آخرین محصولات